Nieuws

Belangrijke informatie voor 2023,  22-11-2022
over contracten met zorgverzekeraars, tarieven, praktijklocaties en algemene voorwaarden.

Geachte klant van Food in Motion

Wij informeren u graag over de zorgverzekeraars waar wij als praktijk een contract mee afsluiten. Zoals u waarschijnlijk in het nieuws heeft meegekregen, is er een actieve beweging ontstaan van zorgverleners (o.a. fysiotherapeuten, diëtisten, logopedisten) die zich niet meer kunnen verenigen met de manier waarop de meeste zorgverzekeraars met ons als zorgverleners omgaan.

Wat is de reden van dit bericht?
Zorgverleners krijgen ieder jaar van de verzekeringen contracten aangeboden. Hierin worden voorwaarden gesteld waaraan wij moeten voldoen om in aanmerking te komen voor een contract. Elk jaar eisen de zorgverzekeraars meer van ons als zorgverlener, waardoor de kwaliteit in de spreekkamer in het geding komt. Food in Motion wil graag persoonlijke en passende begeleiding kunnen bieden voor patiënten, maar met de regels en voorwaarden van de zorgverzekeraars komt dit ernstig in het gedrang. Tegelijkertijd blijven de tarieven die we hiervoor ontvangen bij een aantal zorgverzekeraars achter. Dit betekent dat we ook voor 2023 weer kritisch gekeken hebben naar de inhoud van de contracten en de tarieven. We zijn tot de conclusie gekomen dat we het komende jaar GEEN contract aangaan met ASR (o.a. Ditzo) en Aevitae (Eucare).

Consequenties voor u als patiënt:
Bent u verzekerd bij een zorgverzekeraar waar wij een contract mee sluiten hoeft u niets te doen. Wij declareren rechtstreeks bij uw verzekering. Bent u verzekerd bij een van de andere zorgverzekeraars, dan krijgt u zelf de nota toegestuurd. U krijgt dan een gedeelte van de kosten vergoed. U kunt ook overwegen om over te stappen naar een andere zorgverzekeraar.
Let op! Wij hebben onze tarieven voor ongecontracteerde dietetiek voor 2023 verhoogd.

Voor 2023 hebben we de volgende contracten WEL getekend:

CZ (o.a. Ohra, Nationale Nederlanden, Just)
DSW (o.a. StadHolland, in Twente)
Eno ( o.a. Salland, Zorg Direct)
Menzis (o.a. Anderzorg, HEMA. PMA, VinkVink)
ONVZ ( o.a. PNOZorg, VVAA, Jaaah.)
VGZ (o.a Unive, IZZ, IZA, Bewust, UMC zorgverzekering, Zekur.nl, United Consumers)
Zilveren Kruis Achmea (o.a FBTO, De Friesland, Interpolis)
Zorg en Zekerheid ( o.a. AZVZ)

Voor ketenzorg of het leefstijlprogramma SLIMMER verandert er niets in de vergoeding.

Sluiting locaties
Mede door de stijgende kosten zijn wij genoodzaakt om per 1 januari 2023 de locaties Hoevelaken van Aalstplein en Amersfoort Wiekslag te sluiten. Locatie Hoevelaken wordt overgenomen door Diëtistenpraktijk Di-eetgezond, Birgit Wiersma. Klanten uit Hoevelaken kunnen bij haar terecht voor verdere begeleiding. Voor het overdragen van uw dossier is schriftelijke toestemming noodzakelijk. Formulieren hiervoor zijn beschikbaar in de praktijk.
De klanten van locatie Amersfoort Wiekslag kunnen terecht op locatie Schuilenburgerplein in Amersfoort.

Daarnaast hebben wij onze algemene voorwaarden aangepast. Deze zijn, net als de tarieven,  terug te vinden op onze website of op te vragen op de praktijk.

Mocht u vragen hebben neem dan gerust contact op met Monique Benhaddou diëtist/praktijkeigenaar

Consulten op afstand 26-11-2021

Het is altijd mogelijk om je consult om te zetten naar een telefonisch consult of videoconsult, ook op de dag van je afspraak. Word je bijvoorbeeld verkouden of ziek wakker op de dag van je afspraak? Of ben jij of een van je huisgenoten positief getest op COVID-19? Kom dan niet naar de praktijk. Stuur ons een sms-je, appje of mail met het verzoek je consult om te zetten.
Via onze online-agenda je consult omzetten of wijzigen kan niet korter dan 24 uur van tevoren. Kies dus voor een andere manier om het door te geven.
De regel voor het uiterlijk 24 uur van te voren annuleren van een afspraak blijft geldig, maar omzetten naar een telefonisch consult of videoconsult korter dan 24 uur voor je afspraak is wel mogelijk.
Voor afspraken die korter dan 24 uur van tevoren worden geannuleerd of wanneer je niet verschijnt op je afspraak brengen wij de voor jou ingeplande tijd in rekening.
Je ontvangt hiervoor een ‘no-show’ factuur van € 18,50 per ingepland kwartier.

Samengevat: omzetten van je consult naar een telefonisch consult of videoconsult is altijd mogelijk zonder extra kosten, ook korter dan 24 uur van tevoren. Het annuleren van je consult korter dan 24 uur van tevoren of niet verschijnen op afspraak wordt in rekening gebracht.

Coronamaatregelen (13-11-2021)

Omdat wij in de praktijk werken met (zeer) kwetsbare patiënten vragen wij je hiermee rekening te houden en deze vragen voorafgaand aan je afspraak jezelf na te gaan:

  •  Heb je de afgelopen 24 uur of op dit moment één of meerdere van de volgende (milde) klachten: neusverkoudheid, loopneus, niezen, keelpijn, hoesten, benauwdheid, verhoging, koorts en/of plotseling verlies van reuk of smaak?
  • Ben je op dit moment in isolatie omdat je positief getest bent op het coronavirus (SARS-CoV-2)?
  • Is een van je huisgenoten in quarantaine vanwege SARS-CoV-2?
  • Kom je recent terug uit een gebied met een (zeer) hoog risico voor SARS-CoV-2?
  • Ben je gewaarschuwd door de coronamelder-app?

Bij 1 keer ‘JA’ verzoeken we je om je afspraak om te zetten naar een telefonisch consult of videoconsult. Dit kan middels een app-je, sms of mailtje.

Enkele aanwijzingen:

  • Draag een mondneusmasker tijdens je bezoek
  • Kom niet te vroeg, dus het liefst vlak voor de afspraaktijd, zodat je zo kort mogelijk in de wachtkamer hoeft te wachten. Wacht eventueel buiten of in de auto.
  • Respecter de 1,5 meter-regel
  • Hoest of nies in je elleboog
  • Was of desinfecteer bij binnenkomst in de prakijk je handen
  • Kom alleen, tenzij anders afgesproken

We zullen je ontvangen met een glimlach, maar je hand niet schudden. We reinigen regelmatig deurknoppen, tafel, kraan en weegschaal. Door deze maatregelen te hanteren zorgen we voor elkaars gezondheid.

Annuleren van je afspraak kan kosteloos tot 24 uur van tevoren. Het is altijd mogelijk je afspraak om te zetten naar een videoconsult of telefonisch consult middels een sms, app-je of mailtje, ook op de dag van de afspraak zelf.

Nieuwe diëtisten in het team (13-11-2021)

Sinds enkele maanden is het Food in Motion team uitgebreid. en werken we met 4 diëtisten. Maak kennis met Monique, Gülizar, Betül en Céline, klik hier.




Boekrecensie (Augustus 2021)

Recensie over het boek Handboek na je maagverkleining door onze diëtist/leefstijlcoach Monique Benhaddou op de website van Nieuws voor Diëtisten. Klik HIER om te lezen.

Telefonische consulten en videoconsulten (08-02-2021)

Momenteel vinden de meeste consulten plaats via videoconsulten en telefonische consulten. Zowel de weersomstandigheden als de corona-maatregelen zorgen er voor dat we vooral op afstand werken. We hopen dat iedereen gezond blijft en zo min mogelijk hinder heeft van de sneeuw, kou en gladheid.
Alle consulten gaan door, ook blijft het mogelijk om een eerste consult af te spreken.

Leefstijlchallenge (10-01-2021)

Het nieuwe jaar is al even begonnen. Iedereen met goede voornemens dagen we uit om mee te doen met onze Food-Fit-Challenge. Met deze leefstijlchallenge werk je in 12 of 16 weken aan een gezondere leefstijl. Hierbij zetten we ook onze nieuwe tool in die jou zeker kan ondersteunen: de Vytal voedingsapp. Deze app biedt voedingsschema’s afgestemd op jouw behoefte. Hierdoor hoef je je niet meer druk te maken over wat je nu weer eens zult gaan eten en hou je meer tijd over om je te richten op andere leefstijlfactoren zoals beweging, stress, ontspanning en slaap.
Meer weten over de FOOD-FIT-Challenge? Klik dan HIER en meld je direct aan.

Nieuwe lockdown (31-12-2020)

Nu het aantal nieuwe corona besmettingen in de regio Amersfoort oploopt en er een nieuwe, besmettelijkere variant van het virus is vragen we je aandacht voor onze veranderde werkwijze.
Ook met de nieuwe corona maatregelen blijven wij op een veilige en verantwoorde manier onze dieetbegeleiding bieden.
De diëtisten vallen onder de (para)medische beroepen en mogen daarom doorgaan met werken.
Juist in deze corona-tijd is een gezond eetpatroon en leefstijl belangrijk, maar voor velen ook een nog grotere uitdaging.
Onze diëtisten staan, juist ook nu, voor je klaar zoals je van ons gewend bent om je te ondersteunen en coachen. Je bent dus nog steeds van harte welkom voor een consult.

MAAR: wel met gezond verstand.
Daarom vragen we je actief het volgende:
Kan jouw consult ook op afstand plaatsvinden?
Of val je zelf in de groep kwetsbaren?
Zo ja, dan adviseren we je dringend om je consult om te zetten naar een videoconsult of telefonisch consult.
Als dit niet mogelijk is, bijvoorbeeld omdat er een weging of meting van de lichaamssamenstelling gepland staat of omdat dit nadrukkelijk is afgesproken, blijf je welkom op de praktijk.
Voel je je niet prettig bij een consult op afstand? Ook dan blijf je welkom op de praktijklocaties.
Alle consulten gaan zo veel mogelijk door, al dan niet op afstand, om te voorkomen dat er wachttijden ontstaan in de komende weken. Hier lees je alles over het videoconsult.

EENVOUDIG ZELF JE AFSPRAAK MAKEN OF OMZETTEN NAAR EEN VIDEOCONSULT OF TELEFONISCH CONSULT
Een afspraak maken voor (of omzetten naar) een videoconsult of telefonisch consult is simpel en kan je zelf doen via onze online-agenda, mits je hiervoor een inlogcode hebt ontvangen.
De online-agenda vind je hier. Je kunt hier als bestaande klant inloggen.
Lukt het niet om in te loggen stuur ons dan een mailtje, appje of sms met het bericht dat je het consult wilt omzetten naar een videoconsult dan wel een telefonisch consult.
Liever niet bellen. Zo hoeven wij tijdens de spreekuren geen telefoon aan te nemen en hebben we alle aandacht en tijd voor onze cliënten.

De praktijk blijft dus open voor consulten, zonder bericht of wijziging in de online-agenda gaan we er van uit je te zien in de praktijk op het afgesproken tijdstip.
We vragen je om extra aandacht voor onze corona maatregelen. Deze kan je hier nalezen

We wensen iedereen een mooi en vitaal 2021.
Laten we er ondanks alle uitdagingen samen een heel goed jaar van maken!

Belangrijke informatie voor 2023  22-11-2022

over contracten met zorgverzekeraars, tarieven, praktijklocaties en algemene voorwaarden.

Geachte klant van Food in Motion

Wij informeren u graag over de zorgverzekeraars waar wij als praktijk een contract mee afsluiten. Zoals u waarschijnlijk in het nieuws heeft meegekregen, is er een actieve beweging ontstaan van zorgverleners (o.a. fysiotherapeuten, diëtisten, logopedisten) die zich niet meer kunnen verenigen met de manier waarop de meeste zorgverzekeraars met ons als zorgverleners omgaan.

Wat is de reden van de actie?

Zorgverleners krijgen ieder jaar van de verzekeringen contracten aangeboden. Hierin worden voorwaarden gesteld waaraan wij moeten voldoen om in aanmerking te komen voor een contract. Elk jaar eisen de zorgverzekeraars meer van ons als zorgverlener, waardoor de kwaliteit in de spreekkamer in het geding komt. Food in Motion wil graag persoonlijke en passende begeleiding kunnen bieden voor patiënten, maar met de regels en voorwaarden van de zorgverzekeraars komt dit ernstig in het gedrang. Tegelijkertijd blijven de tarieven die we hiervoor ontvangen bij een aantal zorgverzekeraars achter. Dit betekent dat we ook voor 2023 weer kritisch gekeken hebben naar de inhoud van de contracten en de tarieven. We zijn tot de conclusie gekomen dat we het komende jaar GEEN contract aangaan met ASR (o.a. Ditzo) en Aevitae (Eucare).

Consequenties voor u als patiënt:

Bent u verzekerd bij een zorgverzekeraar waar wij een contract mee sluiten hoeft u niets te doen. Wij declareren rechtstreeks bij uw verzekering. Bent u verzekerd bij een van de andere zorgverzekeraars, dan krijgt u zelf de nota toegestuurd. U krijgt dan een gedeelte van de kosten vergoed. U kunt ook overwegen om over te stappen naar een andere zorgverzekeraar.
Let op! Wij hebben onze tarieven voor ongecontracteerde dietetiek voor 2023 verhoogd.

Voor 2023 hebben we de volgende contracten WEL getekend:

CZ (o.a. Ohra, Nationale Nederlanden, Just)

DSW (o.a. StadHolland, in Twente)

Eno ( o.a. Salland, Zorg Direct)
Menzis (o.a. Anderzorg, HEMA. PMA, VinkVink)
ONVZ ( o.a. PNOZorg, VVAA, Jaaah.)
VGZ (o.a Unive, IZZ, IZA, Bewust, UMC zorgverzekering, Zekur.nl, United Consumers)
Zilveren Kruis Achmea (o.a FBTO, De Friesland, Interpolis)
Zorg en Zekerheid ( o.a. AZVZ)

Voor ketenzorg of het leefstijlprogramma SLIMMER verandert er niets in de vergoeding.

Sluiting locaties

Mede door de stijgende kosten zijn wij genoodzaakt om per 1 januari 2023 de locaties Hoevelaken van Aalstplein en Amersfoort Wiekslag te sluiten. Locatie Hoevelaken wordt overgenomen door Diëtistenpraktijk Di-eetgezond, klanten uit Hoevelaken kunnen daar terecht voor verdere begeleiding. De klanten van locatie Amersfoort Wiekslag kunnen terecht op locatie Schuilenburgerplein in Amersfoort.

Daarnaast hebben wij onze algemene voorwaarden aangepast. Deze zijn, net als de tarieven,  terug te vinden op onze website of op te vragen op de praktijk.

Mocht u vragen hebben neem dan gerust contact op met Monique Benhaddou, 06-12967901 of info@foodinmotion.nl