Nieuwe cliënt in de praktijk? Welkom!
Bekijk eerst hieronder de veelgestelde vragen bij het maken van een afspraak.
Plan vervolgens hier gemakkelijk en snel je intakegesprek. Kies voor de optie ”nieuwe inschrijving”. Doorloop de stappen en kies een voor jou passende locatie, datum en tijdstip.
Vanwege de vele aanvragen is het niet mogelijk om op korte termijn een afspraak in te plannen voor een intake gesprek. Betreft het een spoedaanvraag (opstarten dieetvoeding voor/na ziekenhuisopname, zwangerschapsdiabetes, coeliakie) neem dan telefonisch contact met ons op.
Heeft het geen spoed, maar wil je toch op korte termijn een afspraak? Neem dan contact op met een van de collega-diëtisten uit een andere praktijk: www.dietisten-amersfoort.nl Mogelijk hebben zij wel op korte termijn een plekje vrij.
Ben je al bekend in de praktijk?
Via de online agenda kan je de geplande vervolgconsulten inzien en wijzigen. Klik hier en log in met je gebruikersnaam en wachtwoord. Heb je nog geen gebruikersnaam en wachtwoord? Stuur ons dan een mailtje met een verzoek om een wachtwoord. Ben je je wachtwoord vergeten vergeten, dan kan je deze zelf opvragen in het inlogscherm.
FAQ: Veelgestelde vragen bij het maken van een afspraak
Op welke manier kan ik een afspraak maken?
- via onze online-agenda kan je zelf direct een afspraak plannen
- telefonisch tijdens kantoortijden. Tijdens onze werkzaamheden zijn we beperkt telefonisch bereikbaar. We kunnen geen telefoon aannemen terwijl we in gesprek zijn tijdens het spreekuur. Spreek duidelijk je naam en telefoonnummer in op de voicemail dan bellen we terug zodra daar gelegenheid voor is.
Welke afspraken zijn mogelijk?
Wij bieden de volgende services aan:
- face2face consult op de praktijk
- telefonisch consult
- e-mail consult
Welk consultsoort moet ik kiezen?
Voor een eerste afspraak kies je voor 'Intake'.
Wil je starten met de cursus Slank en Fit bij het Amerena zwembad dan kies je 'Intake Slank en Fit'.
Wil je een vervolgafspraak dan kies je 'Vervolgafspraak'.
Wil je een telefonische vervolgafspraak dan kies je 'Telefonisch consult'.
Zijn er kosten verbonden aan de dieetbehandeling?
Ja, er zijn kosten aan verbonden. De zorgverzekeraar vergoedt vaak een gedeelte van de kosten. Lees meer hierover onder het item "werkwijze".
Kan ik ook telefonisch een afspraak maken of verzetten?
Ja dit is ook mogelijk tijdens kantooruren. Tijdens onze werkzaamheden zijn we beperkt telefonisch bereikbaar. We kunnen geen telefoon aannemen terwijl we in gesprek zijn tijdens het spreekuur. Spreek duidelijk je naam en telefoonnummer in op de voicemail dan bellen we terug zodra daar gelegenheid voor is.
De praktijk is telefonisch bereikbaar op 06-12967901, dit is ook het nummer van diëtist Monique Benhaddou
Gülizar Karaman is telefonisch bereikbaar op 06-40393059,
en Céline Robert op 06-38505525.
Is een verwijsbrief nodig?
Een verwijzing is meestal niet nodig. Lees meer hierover onder het item "werkwijze".
Moet ik iets meebrengen naar de eerste afspraak?
Ja, graag het volgende meebrengen:
– identiteitsbewijs
– verzekeringsbewijs (als je in aanmerking wilt komen voor vergoeding)
– verwijsbrief (zie boven Faq Is een verwijsbrief nodig?)
– medicatieoverzicht en overzicht van supplementen als je die gebruikt
– relevante labuitslagen (indien van toepassing)
– agenda voor het plannen van een nieuwe afspraak
Sturen jullie een rapportage naar de (huis)arts?
Ja, we sturen je (huis)arts een bericht over de begeleiding. Dit staat ook vermeld in onze algemene voorwaarden. Door het maken van een afspraak in onze praktijk ga je hiermee akkoord. Heb je hier dringende bezwaren tegen, meldt dit dan bij het eerste consult.
Is er ook een avondspreekuur?
Nee, er is geen avondspreekuur.
Zijn er nog meer afspraakopties mogelijk?
De online agenda laat alle beschikbare opties zien. Er zijn dus niet meer opties beschikbaar dan getoond. Wanneer er op korte termijn weinig opties zichtbaar zijn, betekent dit dat het druk is in de praktijk en er mogelijk sprake is van een (korte) wachttijd. Vaak is er op een andere spreekuurlocatie wel nog plek. Is er sprake van spoed bijvoorbeeld opstarten dieetvoeding voor/na ziekenhuisopname, zwangerschapsdiabetes of pas ontdekte coeliakie dan mag je bellen of mailen en proberen we je alsnog op korte termijn een afspraak te bieden.
Wat als ik toch niet kan komen?
Je kunt tot uiterlijk 24 uur van te voren je afspraak kosteloos annuleren of verzetten. Voor een afspraak op maandag dient uiterlijk op vrijdag voor 17:00 uur geannuleerd te worden. Wanneer je toegang hebt tot de online-agenda kan je zelf je afspraak annuleren of verzetten tot uiterlijk 24 uur van te voren. Heb je geen toegang dan kan je jouw afspraak alleen telefonisch annuleren.
Voor afspraken die korter dan 24 uur van tevoren worden geannuleerd of wanneer je niet verschijnt op je afspraak brengen wij de voor jou ingeplande tijd in rekening. Je ontvangt hiervoor een ‘no-show’ factuur van € 20,50 per ingepland kwartier.
Heb je griep- of verkoudheidsklachten zie boven bij Faq 'Ik ben opeens verkouden of heb griepverschijnselen, wat nu?'
Omzetten naar een videoconsult of telefonisch consult is altijd mogelijk zonder extra kosten, ook op de dag zelf.
Op welke locaties kan ik terecht?
Je kunt terecht op een van onze locaties:
Gezondheidscentrum Schuilenburg, Schuilenburgerplein 2 Amersfoort
Scala Medica, Chopinstraat 1B Bunschoten-Spakenbur g
Met ingang van januari 2023 hebben we geen spreekuur meer in Hoevelaken en in Amersfoort Liendert.
Mag ik wisselen van locatie?
Ja, het is mogelijk om van locatie te wisselen als dit qua dag of tijd beter uit komt.
We proberen wel zo veel mogelijk de afspraken te plannen bij dezelfde diëtist, soms lukt dit wegens omstandigheden niet.
Ik weet mijn wachtwoord niet meer. Hoe kom ik aan een nieuw wachtwoord?
Ga naar de online-agenda en klik vervolgens op "wachtwoord kwijt of wijzigen".
Hoe kan ik zelf online mijn afspraak wijzigen?
Door in te loggen (als bestaande klant) in onze online-agenda en op het rode kruisje achter de afspraak te klikken haal je deze afspraak uit de agenda. Vervolgens kan je een nieuwe afspraak plannen. Wijzigen kan kosteloos tot uiterlijk 24 uur van tevoren, is het korter dan lukt het je niet om de afspraak te verwijderen. Heb je nog geen wachtwoord voor onze online-agenda dan kan je niet op deze manier wijzigen. Vraag eerst je diëtist om een wachtwoord. Heb je al wel een wachtwoord ontvangen maar ben je deze vergeten dan kan je deze in het aanmeldscherm van de online-agenda zelf opnieuw opvragen.