Nieuwe cliënt in de praktijk? Welkom!
Bekijk eerst hieronder de veelgestelde vragen bij het maken van een afspraak.
Plan vervolgens hier gemakkelijk en snel je intakegesprek. Kies voor de optie ”nieuwe inschrijving”. Doorloop de stappen en kies een voor jou passende locatie, datum en tijdstip.

Ben je al bekend in de praktijk?
Via de online agenda kan je de geplande vervolgconsulten inzien en wijzigen. Klik hier en log in met je gebruikersnaam en wachtwoord. Heb je nog geen gebruikersnaam en wachtwoord? Stuur ons dan een mailtje met een verzoek om een wachtwoord. Ben je je wachtwoord vergeten vergeten, dan kan je deze zelf opvragen in het inlogscherm.

FAQ: Veelgestelde vragen bij het maken van een afspraak

Op welke manier kan ik een afspraak maken?
- via onze online-agenda kan je zelf direct een afspraak plannen
- telefonisch tijdens kantoortijden

Welke afspraken zijn mogelijk?
Wij bieden de volgende services aan:
- face2face consult op de praktijk
- telefonisch consult
- videoconsult via beveiligd platform
- e-mail consult

Ik ben opeens verkouden of heb griepverschijnselen, wat nu?
In dat geval mag je niet naar de praktijk komen. Op onze nieuwspagina lees je de meest actuele coronamaatregelen die wij treffen.
Het is altijd mogelijk om je afspraak om te zetten naar een videoconsult of telefonisch consult.

Hoe werkt een videoconsult?
Klik hier om te lezen hoe het videoconsult precies werkt.

Zijn er kosten verbonden aan de dieetbehandeling?
Ja, er zijn kosten aan verbonden. De zorgverzekeraar vergoedt vaak een gedeelte van de kosten. Lees meer hierover onder het item "werkwijze".

Kan ik ook telefonisch een afspraak maken of verzetten?
Ja dit is ook mogelijk tijdens kantooruren. Tijdens onze werkzaamheden zijn we beperkt telefonisch bereikbaar. We kunnen geen telefoon aannemen terwijl we in gesprek zijn met een klant. Spreek duidelijk je naam en telefoonnummer in op de voicemail dan bellen we terug zodra daar gelegenheid voor is.
De praktijk is telefonisch bereikbaar op 06-12967901, dit is ook het nummer van diëtist Monique Benhaddou
Gülizar Karaman is telefonisch bereikbaar op 06-40393059,
Betül Avci is telefonisch bereikbaar op 06-18875374
en Céline Robert op 06-38505525.

Is een verwijsbrief nodig?
Een verwijzing is meestal niet nodig. Lees meer hierover onder het item "werkwijze".

Moet ik iets meebrengen naar de eerste afspraak?
Ja, graag het volgende meebrengen:
– identiteitsbewijs
– verzekeringsbewijs (als je in aanmerking wilt komen voor vergoeding)
–  verwijsbrief (zie boven Faq Is een verwijsbrief nodig)
– medicatieoverzicht en  overzicht van supplementen als je die gebruikt
– relevante labuitslagen (indien van toepassing)
– agenda voor het plannen van een nieuwe afspraak

Is er ook een avondspreekuur?
Ja, momenteel draaien we een pilot en is er op woensdagavond een avondspreekuur.

Zijn er nog meer afspraakopties mogelijk?
De online agenda laat alle beschikbare opties zien. Er zijn dus niet meer opties beschikbaar dan getoond. Wanneer er op korte termijn weinig opties zichtbaar zijn, betekent dit dat het druk is in de praktijk en er mogelijk sprake is van een (korte) wachttijd. Vaak is er op een andere spreekuurlocatie wel nog plek. Is er sprake van spoed bijvoorbeeld opstarten dieetvoeding voor/na ziekenhuisopname, zwangerschapsdiabetes of pas ontdekte coeliakie dan mag je bellen of mailen en proberen we je alsnog op korte termijn een afspraak te bieden.

Wat als ik toch niet kan komen?
Je kunt tot uiterlijk 24 uur van te voren je afspraak kosteloos annuleren of verzetten. Voor een afspraak op maandag dient uiterlijk op vrijdag voor 17:00 uur geannuleerd te worden. Wanneer je toegang hebt tot de online-agenda kan je zelf je afspraak annuleren of verzetten tot uiterlijk 24 uur van te voren. Heb je geen toegang dan kan je jouw afspraak alleen telefonisch annuleren.
Voor afspraken die korter dan 24 uur van tevoren worden geannuleerd of wanneer je niet verschijnt op je afspraak brengen wij de voor jou ingeplande tijd in rekening. Je ontvangt hiervoor een ‘no-show’ factuur van 18,50 per ingepland kwartier.
Heb je griep- of verkoudheidsklachten zie boven bij Faq 'Ik ben opeens verkouden of heb griepverschijnselen, wat nu?'
Omzetten naar een videoconsult of telefonisch consult is altijd mogelijk zonder extra kosten, ook op de dag zelf.

Op welke locaties kan ik terecht?
Je kunt terecht op een van onze locaties:

Gezondheidscentrum Schuilenburg, Schuilenburgerplein 2 Amersfoort
Huisartsenpraktijk Vogelplein, Wiekslag 90A Amersfoort
Locatie Hoevelaken, Van Aalstplein 3 Hoevelaken
Scala Medica, Chopinstraat 1B Bunschoten-Spakenbur (per 1 januari 2022)

Mag ik wisselen van locatie?
Ja, het is mogelijk om van locatie te wisselen als dit qua dag of tijd beter uit komt.
We proberen wel zo veel mogelijk de afspraken te plannen bij dezelfde diëtist, soms lukt dit wegens omstandigheden niet.

Ik weet mijn wachtwoord niet meer. Hoe kom ik aan een nieuw wachtwoord?
Ga naar de online-agenda en klik vervolgens op "wachtwoord kwijt of wijzigen".

Hoe kan ik zelf online mijn afspraak wijzigen?
Door in te loggen (als bestaande klant) in onze online-agenda en op het rode kruisje achter de afspraak te klikken haal je deze afspraak uit de agenda. Vervolgens kan je een nieuwe afspraak plannen. Wijzigen kan kosteloos tot uiterlijk 24 uur van tevoren. Heb je nog geen wachtwoord voor onze online-agenda dan kan je niet op deze manier wijzigen. Vraag eerst je diëtist om een wachtwoord. Heb je al wel een wachtwoord ontvangen maar ben je deze vergeten dan kan je deze in het aanmeldscherm van de online-agenda zelf opnieuw opvragen.