Er zijn 2 manieren om een afspraak te maken:

- via onze online-agenda kan je zelf direct een afspraak plannen
- telefonisch tijdens kantoortijden

Nieuwe cliënt in de praktijk? Welkom!
Bekijk eerst hieronder de veelgestelde vragen bij het maken van een afspraak.
Plan vervolgens hieronder gemakkelijk en snel je intakegesprek in door een klik op de button  ”online agenda”. Kies voor de optie ”nieuwe inschrijving”. Doorloop de stappen en kies een voor jou passende locatie, datum en tijdstip.

Online-agenda

Ben je al bekend in de praktijk?
Via de online agenda kan je de geplande vervolgconsulten inzien en wijzigen. Klik op de button ”online agenda” en log in met je gebruikersnaam en wachtwoord. Heb je nog geen gebruikersnaam en wachtwoord? Stuur ons dan een mailtje met een verzoek om een wachtwoord. Ben je je wachtwoord vergeten vergeten, dan kan je deze zelf opvragen in het inlogscherm.

FAQ: Veelgestelde vragen bij het maken van een afspraak

Hoe houden jullie rekening met het risico op besmetting met het corona-virus?
In onze praktijk hebben we een protocol volgens de richtlijnen van onze beroepsgroep.
Lees meer over onze corona maatregelen

Ik ben opeens verkouden of heb griepverschijnselen, wat nu?
Wanneer je verkoudheids- of griepverschijnselen hebt mag je niet naar de praktijk komen, ook niet wanneer een van je huisgenoten verschijnselen heeft.
In dit geval stuur je ons een sms of mailtje of bel je ons even en zetten we je afspraak automatisch om in een videoconsult of telefonisch consult. Ben je echt te ziek, dan verzetten we de afspraak.

Hoe werkt een videoconsult?
Klik hier om te lezen hoe het videoconsult precies werkt.

Zijn er kosten verbonden aan de dieetbehandeling?
Ja, er zijn kosten aan verbonden. De zorgverzekeraar vergoedt vaak een gedeelte van de kosten. Lees meer hierover onder het item "werkwijze".

Kan ik ook telefonisch een afspraak maken of verzetten?
Ja dit is ook mogelijk tijdens kantooruren. Tijdens onze werkzaamheden zijn we beperkt telefonisch bereikbaar. We kunnen geen telefoon aannemen terwijl we in gesprek zijn met een klant. Spreek je naam en telefoonnummer in op de voicemail dan bellen we terug zodra daar gelegenheid voor is.
De praktijk is telefonisch bereikbaar op 06-12967901, dit is ook het nummer van diëtist Monique.
Diëtist Wendy is telefonisch bereikbaar op 06-38505525 op dinsdag, woensdag en vrijdag.

Is een verwijsbrief nodig?
Een verwijzing is niet altijd nodig. Lees meer hierover onder het item "werkwijze".

Moet ik iets meebrengen naar de eerste afspraak?
Ja, graag het volgende meebrengen:
– identiteitsbewijs
– verzekeringsbewijs (als je in aanmerking wilt komen voor vergoeding)
–  verwijsbrief (zie boven Faq Is een verwijsbrief nodig)
– medicatieoverzicht en  overzicht van supplementen als je die gebruikt
– agenda voor het plannen van een nieuwe afspraak

Is er ook een avondspreekuur?
Nee, onze spreekuren zijn op door de weekse dagen en over het algemeen tussen 8:00 en 17:00 uur, we hebben momenteel geen avondspreekuur.

Zijn er nog meer afspraakopties mogelijk?
De online agenda laat alle beschikbare opties zien. Er zijn dus niet meer opties beschikbaar dan getoond. Wanneer er op korte termijn weinig opties zichtbaar zijn, betekent dit dat het druk is in de praktijk en er mogelijk sprake is van een (korte) wachttijd.

Wat als ik toch niet kan komen?
Je kunt tot uiterlijk 24 uur van te voren je afspraak kosteloos annuleren of verzetten. Voor een afspraak op maandag dient uiterlijk op vrijdag voor 17:00 uur geannuleerd te worden. Wanneer je toegang hebt tot de online-agenda kan je zelf je afspraak annuleren of verzetten tot uiterlijk 24 uur van te voren. Heb je geen toegang dan kan je jouw afspraak alleen telefonisch annuleren.
Voor afspraken die korter dan 24 uur van tevoren worden geannuleerd of wanneer je niet verschijnt op je afspraak brengen wij de voor jou ingeplande tijd in rekening. Je ontvangt hiervoor een ‘no-show’ factuur van 17,50 per ingepland kwartier.

Op welke locaties kan ik terecht?
Je kunt terecht op een van onze locaties*:
*gedurende de coronacrisis kan het nodig zijn de consulten alleen via videoconsult of telefonisch plaats te laten vinden in plaats van op locatie

Schuilenburgerplein 2 Amersfoort
Wiekslag 90A Amersfoort
Van Aalstplein 3 Hoevelaken

Mag ik wisselen van locatie?
Ja, het is mogelijk om van locatie te wisselen als dit qua dag of tijd beter uit komt.
We proberen wel zo veel mogelijk de afspraken te plannen bij dezelfde diëtist, soms lukt dit wegens omstandigheden niet.

Ik weet mijn wachtwoord niet meer. Hoe kom ik aan een nieuw wachtwoord?
Ga naar de online-agenda en klik vervolgens op "wachtwoord kwijt of wijzigen".